Zásady pro stravování kojících maminek

Milé maminky,
různorodá strava, vyvážený poměr živin, dostatečně pít, pravidelně jíst (cca 5x denně) a pokud možno v klidu, platí zákaz hladovění 😉
Omezte potraviny, které vás nadýmají a mohly by skrze mateřské mléko nadýmat také vaše miminko, může se jednat např. o kynuté potraviny, luštěniny, kvašenou zeleninu, velké množství cibule, česneku nebo zelí.
Také snižte spotřebu potravin, které mohou vyvolávat alergii (např. citrusy, jahody, rajčata, kravské mléko, ostré koření, konzervanty, aj.).
Vyvarujte se alkoholu, kofein a perlivé nápoje omezte na minimum.
Nekuřte (nikotin miminku škodí).
Omezte konzumaci bílého cukru (samotného i obsaženého ve výrobcích a nápojích), nahrazujte ho např. medem. Také snižte konzumaci soli (samotné i obsažené ve výrobcích).
Vynechte kalorická a nezdravá jídla, zejména rychlá občerstvení.

Avšak platí: jezte to, co vám chutná a nemusí to být nutně ,,jíst za dva“ 🙂

Doporučená zdravá strava při kojení: polévky (zeleninové, vývary, aj.), jáhly, pohanka, rýže, brambory, celozrnné těstoviny, žitné a celozrnné pečivo, ovesné vločky, různé druhy semínek (lněná, dýňová, slunečnicová, atd.), mléčné výrobky s probiotiky, olivový a řepkový olej, libové maso, ryby (losos, tuňák, atd.), vejce, dostatek zeleniny (zejména listová) a ovoce.
No a v neposlední řadě je podstatné i zdravé cvičení – ideálně vytvořené na míru maminkám po porodu. Zkuste to třeba s Fyziomámou 🙂 www.fyziomama.cz
vytvořil Mgr. Vojtěch Šenkýř - fyzioterapeut, osobní trenér a výživový poradce