Manifest šťastné mámy!

Milé mámy,

je spoustu důvodů, proč bychom o sebe měly pečovat až od zítřka. Máte to taky tak? Dneska na takové věci nemám čas, koš na prádlo přetéká a koupelna začíná vypadat jako garáž. Nebo začnu až od pozítřka, zítra se taky nějaká práce najde… Taky se na mateřské „dovolené“ často stavíte na druhou kolej a občas na vás pak dolehne únava? Našla jsem si pro sebe tipy a předsevzetí, v čem konkrétně na sebe chci být hodnější.

1) Zkusím se radovat z přítomného okamžiku a naplno prožívat bohatství každé chvíle. (Zní to jako klišé, ale zamyslete se na „důležitostí“ každodenních starostí/blbostí v dlouhodobějším horizontu)

2) Když dítě usne, strávím nějaký čas sama se sebou. Možná někdy ztrácím kontakt se sebou samou i proto, že jakmile se v bytě rozhostí ticho, začnu prohlížet sociální sítě.

3) Místo času promarněného na sociálních sítích budu číst a užívat si to, že jsem pořád intelektuálně „na výši“. Budu se pak mít o čem bavit i s lidmi, kteří nepřebalují a nemixují příkrmy.

4) Budu si vědomě užívat každé sousto jídla a budu za ně vděčná.

5) Nebudu se bát říct si o pomoc a pokusím se vytěsnit iracionální pocit, že prosbou o hlídání někoho otravuju (!)

6) I když možná někdy přesto budu ztrácet čas na internetu, křičet na syna, dělat před bezdětnými lidmi narážky na téma přebalování a hltat čokoládové tyčinky, nebudu se na sebe proto zlobit 🙂

7) Budu cvičit opravdu každý všední den Fyziomámu a budu si tak stále užívat euforický pocit, který po cvičení mám. Že jsem dynamická, nic mě nezastaví a že se nenechám doběhnout flanelovou mámovitostí. A že se mi daří uhájit si kousek svého autonomního území, toho, co dělám pro sebe.

Tak držím palce! 🙂

máma Mája

Fotky: zdroj Pixabay